Vídám e-shopy, kde prodávají hezké produkty, ale jejich fotografie snižují celkový potenciál prodeje. V dnešní době, kdy lidé nakupují přes internet a nemohou si věci sami osahat, tak o to lepší a kvalitnější fotky musí na e-shopu mít. Žádné kopírování fotek od výrobce, ale prostě svoje vlastní fotografie od profíka, který nafotí přesně to, co budete chtít zvýraznit a zdůraznit na vašich unikátních produktech. Však vy sami víte nejlépe, jaké výhody a krásy má váš produkt.
V rámci e-shopů s oblečením by to určitě měly být různé fotky pohledů – zepředu, zezadu, z boku a to včetně hezkých detailů materiálu a švů. Ideálně by měly být fotografie přímo na postavě. Proč? Protože, co si budeme povídat, ale třeba takové legíny prostě sami o sobě jen tak vyfocené jsou dost fádní.
Příkladem může být tato ukázka:
Oukej, tak popojedem. Proč o tom všem vlastně píšu? Jsem PPC specialista a kromě toho, že vymýšlím textové reklamy, tak se samozřejmě nevyhnu i dalším možnostem reklamních formátů. Třeba jako dynamický remarketing. U dynamického remarketingu a Google nákupů vedou kvalitní obrázky, a obzvláště u dámských témat jako jsou módní doplňky, šperky, hodinky, oděvy, designové věci a další jsou jak říkám „koukatelné“ produkty.
Obecně však platí, že čím lepší a čistější fotka, tím lepší výsledek a hlavně pozornost uživatele a to nejen v dynamickém remarketingu a Google nákupech.
Pokud hovoříme o dynamickém remarketingu – ano, jsou to ty bannery s produkty, které vás pronásledují po návštěvě nějakých stránek (třeba notino.cz, alza.cz a mnoho dalších). Chtějí abyste si je koupili! Proto se vám připomínají po nějakou dobu, od vaší poslední návštěvy.
A teď do praxe. Google Merchant Center, ze kterého se tahají data z vašeho e-shopu do dynamických reklam a Google nákupů říká, že URL adresa obrázku musí splňovat tato kritéria (uvádím jen některá):
- Obrázek musí výstižně zobrazovat prodávané zboží.
- U produktů mimo kategorii oblečení použijte obrázek o minimální velikosti 100 x 100 pixelů.
- U produktů z kategorie oblečení použijte obrázek o minimální velikosti 250 x 250 pixelů.
- Použijte obrázek o maximální velikosti 64 megapixelů (soubor nesmí být větší než 16 MB).
- Nepoužívejte zvětšeninu nebo miniaturu.
- Nevkládejte propagační text, vodoznak nebo okraje.
- Používejte bílé nebo průhledné pozadí. Použitím takového pozadí zajistíte, že se váš produkt bude správně zobrazovat i při aplikaci různých designových prvků.
- Nepoužívejte zástupný symbol nebo obecný obrázek.
- V kategoriích barev lze použít jednobarevný obrázek.
Kompletní doporučení pro obrázek naleznete v nápovědě Google Merchant centra
Abych ukázala ještě další příklad obrázků použitých na webu, tak tady je:
Je to ukázka z webu, který jede na platformě Shoptet. Prodává trendy zboží, které je obzvláště u prťavé populace stále v oblibě. Majitelé si s velkou pravděpodobností fotili produkty sami. To by ničemu nevadilo, ale umělá panna, tmavé pozadí, zmuchlané rukávy u triček, tkeré se fotili nevypadají uplně nejlépe.
Tato varianta může být dostačující. ALE pokud se na to podívám z pohledu a případného využití těchto produktů v dynamickém remarketingu a bannerech přesně vím, jak to dopadne:
Bannery pak mohou vypadat takto. A na takovém banneru člověk vidí jen šedivé pozadí s různě barevnými flíčky a je to velká škoda.
Pro představu jsem se pokusila svou grafickou svépomocí udělat náhledy toho, jak by to mohlo vypadat, pokud by si odmyslíte umělou pannu, šedé pozadí a tmavé barvy:
Pokud takové fotky máte, je hnedle veselejší dělat dynamický remarketing, kde se vám budou zobrazovat poslední navštěvované produkty:
Lepší ne? :) Jsem v tomto perfekcionalista a prostě čistota fotek pak umocňuje dojem z produktu a myslím, že je pak o to větším lákadlem ke koupi.
Pokud jsem tu psala o dynamickém remarketingu, nesmím opomenout také Google Nákupy, kde vzhled produktu může mít také vliv na rozhodování. Níže dávám ukázku produktů v Google nákupech:
Proč tohle všechno píšu. Chci tím upozornit na fakt, že takováhle „prkotina“ nám PPCčkařům trochu (víc) komplikuje práci. Prostě hezké fotky produktů prodávají. Je třeba si uvědomit, že náš mozek vnímá neskutečně moc vjemů (nejenom) na webu, proto nejjasnější interpretace produktu pomocí výstižné fotky je důležitá.
No, píšete o marketingu, a máte v článku pravopisné chyby…bravo.
I já děkuji za článek. Jsem perfekcionalista stejně jako autorka článku, a tak by mne zajímalo, jakou grafickou svépomocí jste z těch „nehezkých“ fotek vykouzlila ty „hezké“ :-)
Díky a fajn víkend,
Jindřiška
Ahoj a díky za fajn článek. Rozhodně souhlasím se vším, až do posledního odstavce, kde uvádíš „prostě hezké fotky produktů prodávají“.
Vím, že to je to směřuje k tomu, že ty obrázky mají být tak jako na předposledním obrázku toho trika.
Co tím chci ale říct – aktuálně řeším podobný problém, ale v opačném případě. Klient má až moc dobré fotky – jak designově, tak kreativně a kvalitně nafocené fotky produktů. Nevýhoda? Malá visibilita v šablonách pro dyn. ret., případně v nákupech/produktových inzerátech.
To vedlo k tomu, že bylo CTR nižší než napříč trhem, ale bidy podstatně vyšší. Takže se dá říct, že i fotka může mít vliv na tržby eshopů. Což si tímto článkem také asi chtěla říct :-)